ppp_300x0.jpg
imvd_banner_170_60.jpg

vo80.jpg

logo br1.png



my_vk.png


abiturient.jpg

photo.jpg

POGODA.BY - погода на 6 дней в Сенно
Дата / Час
 
cтатьи о нас

fota1.png
№42, 1 чэрвеня 2019
З вучнямі выпускных класаў Сенненскай школы-інтэрната сустрэліся ўдзельнікі
прафарыентацыйнага праекта БелГАЗаўтасэрвісу “Я раскажу дзецям”.
135.jpg

Аб незвычайных для нашай глыбінкі прафесіях старшакласнікам расказалі
стыліст, кіраўнік студыі “Grimerka.by” Лаліта Угуран-Туміловіч; майстар па дрэву і металу,
уладальнік прыватнай майстэрні Віталь Валошын; саўладальнік і кіраўнік партала “Holiday.by”,
аўтападарожнік, блогер, выкладчык кафедры міжнароднага турызму факультэта
міжнародных зносін БДУ Андрэй Барашка; мотамеханік, уладальнік мотамайстэрні Канстанцін Дубаневіч;
сузаснавальнік і дырэктар кампаніі “РедБраер”, якая займаецца лагістыкай чыгуначных перавозак,
Вольга Аксюцік.

167.jpg

З асаблівай цікавасцю ўспрынялі старшакласнікі выступленне майстра па рабоце з дрэвам
і металам Віталя Валошына, які паказаў, як можна з дапамогай розных прыстасаванняў
і агню шыкоўна апрацоўваць дрэва, нават ствараць карціны.
Апошнім са школы выехаў мотамеханік Канстанцін Дубаневіч.
Хлопцы абступілі яго байк і доўга задавалі пытанні. Некаторым нават удалося праехаць разам
з кіроўцам па школьным двары.

189.jpg

Акрамя таго, у час прафарыентацыйнай сустрэчы вучні прымалі актыўны ўдзел
у розных конкурсах, стваралі сваімі рукакмі калажы. Іх увазе былі прадстаўлены прэзентацыі.
Выхаванцы школы атрымалі запрашэнне прыняць удзел у конкурсе лістоў “Мая стажыроўка мары”.

Таццяна Буракова.
Фота прадастаўлена Сенненскай школай-інтэрнатам.
nastavgaseta.jpg
№11, 29 студзеня 2019 Фабрыка адказнасціЯк у школе-інтэрнаце вучаць бізнесу і працы
Прафарыентацыя з’яўляецца неад’емнай часткай вучэбнага працэсу.
Сёння многія псіхолагі і сацыёлагі ўсё больш схіляюцца да думкі, што пачынаць рыхтаваць навучэнцаў
да будучай прафесіі трэба з пачатковай школы. Гэта дазволіць дзецям зрабіць свядомы выбар спецыяльнасці,
пазбегнуць памылак у гэтым. І калі з агульнаадукацыйнымі школамі ўсё зразумела, то што рабіць з
дзецьмі, якія вучацца ў школах-інтэрнатах? Якой бы горкай ні была праўда, але ў большасці выпадкаў
дзеці-сіроты і дзеці, якія засталіся без апекі бацькоў, выходзяць з інтэрнатаў “пустымі”:
яны не адаптаваны да жыцця, да ўзаемадзеяння з соцыумам. Таму такую “дробязь”,
як адсутнасць матываванага выбару ў адносінах да прафесіі, ім можна дараваць.

Але ўсё ж ёсць у краіне адна школа-інтэрнат, якая ўмее і не баіцца браць адказнасць за
будучыню сваіх выхаванцаў.

Сенненская школа-інтэрнат — гэта ўстанова, у якой, акрамя рэабілітацыі і адаптацыі сірот,
вядзецца і прафесійная падрыхтоўка выхаванцаў. Прыкметна, што ў краіне такіх устаноў больш няма,
Сенненская школа-інтэрнат унікальная. Пра ўнікальнасць можна гаварыць і ў дачыненні да дырэктара інтэрната.
Леанід Леанідавіч Казлоў працуе тут ужо 22 гады, з іх на пасадзе дырэктара — 11 гадоў.
Да гэтага часу інтэрнатам кіраваў бацька Леаніда Леанідавіча.

13.jpg

Са “Школы-фабрыкі” — у прафесію Сенненская школа-інтэрнат — гэта школа для дзяцей-сірот і дзяцей,
якія засталіся без апекі бацькоў.

У 1999 годзе Сенненская школа-інтэрнат сумесна з італьянскім дабрачынным фондам Aiutiamoli a vivere
распачала рэалізацыю міжнароднага гуманітарнага праекта “Школа-фабрыка”.
Ён быў інтэграваны ў адукацыйную сістэму, дзякуючы чаму інтэрнат не проста атрымаў
абсталяванне для вытворчай і працоўнай дзейнасці, а была арганізавана прафесійная падрыхтоўка. 
“Калі з’явілася магчымасць запусціць праект, мы ўбачылі ў ім тое рацыянальнае зерне,
якое было выкарыстана яшчэ ў эпоху А.С.Макаранкі, — пачынае расказваць Леанід Леанідавіч.
— А.С.Макаранка ажыццяўляў педагагічную карэкцыю, вяртаў падлеткаў да здаровага ладу жыцця,
таму што дзеці бадзяжнічалі, былі злодзеямі і здзяйснялі супрацьпраўныя ўчынкі.
Безумоўна, такія дзеці былі ва ўсе часы, яны не толькі жылі па вулічных законах, але і вялі нездаровы лад жыцця.
Для таго каб дапамагчы ім адаптавацца, неабходна было шукаць дзейсныя інструменты. А.С.Макаранка знайшоў эфектыўны спосаб. Ён абапіраўся на сумесную калектыўную працоўную і творчую дзейнасць.
Падчас сумеснай дзейнасці па забеспячэнні свайго жыцця яны рэабілітаваліся, забывалі свае
старыя звычкі і бачылі, што, дзякуючы працы, можна многага дасягнуць. Акрамя гэтага, А.С.Макаранка арганізаваў эфектыўную вытворчасць,
якая была паспяховай. І мы таксама вырашылі, што ў межах дабрачыннага праекта, запушчанага сумесна
з італьянскімі валанцёрамі, можна ператварыць у рэальнасць і нашы педагагічныя ідэі”.


Гэта быў першы крок да таго, каб пачаць рэабілітацыю пакінутых дзяцей праз працу.
А ў інтэрнат, і гэта не сакрэт, паступае многа дзяцей з сур’ёзна паламаным лёсам.
І, як трапна заўважыў Леанід Леанідавіч, такія дзеці ніколі не працавалі і амаль не вучыліся. 

“Дзеці толькі фармальна хадзілі на заняткі,
— тлумачыць дырэктар інтэрната.
— Яны нікога і ніколі не слухаліся, абраслі дрэннымі звычкамі.
Але самым страшным было і ёсць тое, што ва ўсіх гэтых дзяцей паранена сэрца.
Яны бачылі шмат жахаў у сваім жыцці, былі такія, хто бачыў, як бацька забівае маму,
глядзелі на частыя п’янкі дома. Ці магчыма пасля такога нармальна жыць, са здаровай
псіхікай і адэкватным успрыманнем рэчаіснасці? Безумоўна, не. Пытанні наконт таго, як жыць правільна,
узнікалі ў галаве такіх дзяцей вельмі часта. Многія з непаўналетніх, што раслі ў нядобранадзейных сем’ях,
самі ўжывалі алкаголь, нюхалі клей. Адназначна магу сказаць: для таго каб прывесці такі кантынгент дзяцей у прытомнасць, прымусіць іх жыць нармальна, адных педагагічных размоў мала.
І ніякія шчырыя гутаркі не дапамогуць. А вось калі такое дзіця возьме ў рукі пэўны інструмент,
стане за станок ці сядзе за швейную машынку, гэта дапаможа яму змяніць погляды на жыццё.
Працуючы, напрыклад, на полі з бульбай, дзіця пачне ўсведамляць, што заўтра яго сённяшняя
праца прынясе дабрабыт. Заўтра з той бульбы, якая сёння даглядаецца, будзе згатаваны смачны абед,
дранікі, бабка.
А потым, калі адправімся ў паход, зможам запячы бульбу на кастры.
Такім чынам, працуючы, дзеці бачаць, што робяць гэта сабе на карысць”.

Акрамя агародніцтва, дзецям з інтэрната пашанцавала паспрабаваць свае прафесійныя задаткі
яшчэ ў некалькіх кірунках. І кіраўніцтва школы прыклала для гэтага шмат намаганняў.
Так, пры дапамозе спонсараў з Італіі і Галандыі ў інтэрнаце з’явіліся 2 сталярныя, слясарная,
2 швейныя майстэрні, парк сельскагаспадарчай тэхнікі, пчальнік і парнікі.
З 8 класа выхаванцы інтэрната вучацца атрымліваць прафесію, і на выпускным вечары разам
з атэстатам ім уручаецца пасведчанне аб прафесіі. 

“У майстэрнях дзеці вырабляюць ложкі для сваіх пакояў і ў чарговы раз упэўніваюцца,
што з дапамогай працы можна значна палепшыць дабрабыт,
— працягвае Леанід Леанідавіч.
— Ёсць мэбля, якую нашы выхаванцы вырабляюць, прадаюць, і за гэта яны атрымліваюць зарплату.
Маючы ўласныя грошы, дзеці вучацца імі распараджацца, і вельмі важна рабіць гэта правільна.
Калі разглядаць пытанне прафарыентацыі, бачым, што ў гэтай плоскасці яна шматгранная.
Падчас вытворчасці ложкаў дзеці набываюць азы прафесіі сталяра.
Прадаючы мэблю, даведваюцца пра асаблівасці прафесіі прадаўца, вучацца такім чынам строіць
рыначныя адносіны. Часта чую пытанне: што дзеці будуць рабіць з грашыма?

Відавочна, яны будуць рабіць з імі тое ж самае, што і дзеці з сем’яў.
А для таго каб грошы траціліся па прызначэнні, не на шкодныя звычкі, у школе існуюць настаўнікі.
І менавіта яны сочаць за тым, каб заробак траціўся на разумныя мэты.
Увогуле, у рабоце з дзецьмі выкарыстоўваем розны інструментарый.
Так, калі трэба навучыць дзяцей малодшага і сярэдняга школьнага ўзросту фінансавай дасведчанасці, практыкуем сумесныя з педагогамі паходы ў магазін, дзе нашы выхаванцы вучацца расплачвацца грашыма.
А падлеткі ходзяць за пакупкамі самастойна, пасля чаго ў іх правяраюцца чэкі”.
Эксперыменты і бізнес Перш чым заняцца прафесійнай падрыхтоўкай навучэнцаў, неабходна было вырашыць некалькі важных фармальнасцей.
Першая і самая галоўная з іх — увядзенне ІІІ ступені навучання.

“Мы ўбачылі, што неабходна арганізаваць у школе яшчэ і ІІІ ступень навучання.
Гэта было звязана з тым, што даць прафесійную падрыхтоўку на ўзроўні 9 класа раней
было праблематычна, а зараз увогуле немагчыма. Менавіта па гэтай прычыне такія змяненні былі неабходнымі,
— кажа Леанід Леанідавіч.
— Такім чынам, у школе-інтэрнаце былі ўведзены 10—11 класы. Гэта дазволіла дзецям яшчэ на працягу
2 гадоў пабыць разам са сваімі братамі і сёстрамі, пасталець, атрымаць здаровы сацыяльны вопыт і набыць прафесію”. 21.jpg

Сёння выхаванцы інтэрната вучацца на швачак, сталяроў, агароднікаў, трактарыстаў-машыністаў катэгорыі “А”, а таксама ажыццяўляюць вытворчую дзейнасць. Дзякуючы развіццю міжнароднага праекта “Школа-фабрыка”, у 2002 годзе ў інтэрнаце, акрамя майстэрань, быў абсталяваны кабінет інфарматыкі: на працягу некаторага часу вялася падрыхтоўка дзяцей па прафесіі аператара ЭВМ. 

“Для таго каб пачаць праводзіць з дзецьмі прафарыентацыйную работу, рыхтаваць па прафесіях,
трэба было сабраць неабходную дакументацыю, і ў гэтым нам дапамог Віцебскі вучэбна-метадычны цэнтр прафесійнай адукацыі, — канстатуе Леанід Казлоў. — Пасля таго як усе дакументы прайшлі экспертызу і былі адобраны ў РІПА, іх зацвердзіла Міністэрства адукацыі. З 2000 па 2009 год мы знаходзіліся ў статусе эксперыментальнай пляцоўкі Міністэрства адукацыі. І менавіта з 2000 года на базе Сенненскай школы-інтэрната рэалізоўваюцца
эксперыментальныя і інавацыйныя праекты міністэрства. Адным з цікавых і самым першым, дарэчы, з’яўляецца “Эксперыментальная праверка мадэлі інтэгравання агульнаадукацыйнай і прафесійнай падрыхтоўкі дзяцей-сірот ва ўмовах школы-інтэрната, размешчанай у сельскай мясцовасці”. Наступнай распрацоўкай стала
“Апрабацыя мадэлі практыка-арыентаванага адукацыйнага асяроддзя школ-інтэрнатаў для дзяцей-сірот”.
Увогуле, мы і сёння працягваем працаваць над праектамі, якія здольны палепшыць жыццё дзяцей, іх сацыялізацыю і адаптацыю ў грамадстве. Так, сёння наша навучальная ўстанова сумесна з Акадэміяй паслядыпломнай адукацыі працуе над інавацыйным праектам Міністэрства адукацыі “Укараненне этнакультурных тэхналогій для пашырэння і
ўзбагачэння адукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі”. 

Таксама школа-інтэрнат удзельнічае ў даследчым праекце “Укараненне мадэлі “Школьная бізнес-кампанія”. Увогуле, прафесійная падрыхтоўка з’яўляецца найважнейшым складнікам практыка-арыентаванага адукацыйнага асяроддзя, створанага ў інтэрнаце. 

Статус эксперыментальнай пляцоўкі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь пашыраў магчымасці школы-інтэрната ў апрабацыі і выкарыстанні новай вучэбна-плануючай дакументацыі і праграм. 

“Асабліва дапамог Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі, спецыялісты якога дапамаглі
распрацоўваць канцэпцыю і праграму развіцця сацыяльна-педагагічнага комплексу “Школа-фабрыка”,
— працягвае Леанід Леанідавіч.
— Гэта быў пачатак. Сумесна з Віцебскім вучэбна-метадычным цэнтрам прафесійнай адукацыі былі распрацаваны вучэбныя планы і праграмы для прафесійнай падрыхтоўкі вучняў Сенненскай
школы-інтэрната па прафесіях сталяр, швачка, агароднік, трактарыст.
Апрабацыя гэтых праграм пацвердзіла высокую эфектыўнасць іх выкарыстання ў інтэрнатнай установе.
Сумесна з Нацыянальным інстытутам адукацыі быў распрацаваны і апрабаваны
ў школе-інтэрнаце шэраг праграм факультатываў, праграм, якія садзейнічалі сацыялізацыі,
прафесійнай арыентацыі дзяцей школы-інтэрната.
Вучэбныя планы прафесійнай падрыхтоўкі праходзілі экспертызу ў РІПА.

У ходзе стварэння практыка-арыентаванага адукацыйнага асяроддзя была абсталявана свая цырульня,
дзякуючы якой на занятках па інтарэсах дзеці вучацца даглядаць валасы, рабіць стрыжкі.
І гэта таксама можна назваць прафарыентацыяй. Эксперыментальны статус нашай
навучальнай установы дазваляў звяртацца па кансультацыі да спецыялістаў вучэбна-метадычных устаноў краіны,
і нідзе мы не атрымлівалі адмову”.
34.jpg
У Сенненскай школе-інтэрнаце ёсць яшчэ некалькі цікавых і карысных кірункаў прафесійнай дзейнасці:
уласны пчальнік, на якім вучацца гаспадарыць дзеці, а таксама парнікі, дзе вырошчваецца агародніна.

“Парнікоў у нас 4, памер кожнага 6 на 30 метраў,
— кажа Леанід Леанідавіч.
— У іх вырошчваецца шмат рознай агародніны, якая ідзе на харчаванне дзецям, а таксама на продаж.
Маем таксама два старыя і два маладыя сады. Дзеці з задавальненнем ядуць свае яблыкі”.

Да таго моманту, калі трэба пакідаць інтэрнат, выхаванцы спрабуюць сябе ў шматлікіх кірунках.
Магчымасць падабраць сабе некалькі прафесій дазваляе не памыліцца з выбарам і заняцца тым, да чаго рукі больш здольныя. Ужо на пачатку лютага, як і штогод, у інтэрнаце пачынаецца актыўная прафарыентацыйная работа. 

“Пасля таго як дзіця паспрабавала сябе ў рознай дзейнасці, яно можа ў 11 класе зрабіць адказны і правільны выбар.
Для гэтага актыўна расказваем дзецям, дзе і кім можна працаваць, напрыклад, маючы прафесію кветкавода, ландшафтнага дызайнера, — працягвае тлумачыць асаблівасці прафарыентацыі дырэктар інтэрната.
— Безумоўна, значную ролю ў прафесійным самавызначэнні выхаванцаў адыгрывае і ўласная майстэрня, у якой яны самастойна рамантуюць мэблю
— тумбачкі і ложкі, а таксама праводзяць рамонт тэкстыльных вырабаў — штор, пасцельнай бялізны. Дарэчы, рамонт у пакоях мы праводзім з дзецьмі самі. А шпалеры навучэнцы ўвогуле паклеілі самастойна, без дапамогі дарослых.
Такая самадзейнасць накіравана не на эканомію бюджэту. Дзіця, працуючы самастойна ці прымаючы ўдзел у калектыўнай справе, разумее, што без гэтага жыць нельга, што забеспячэнне самога сябе — гэта важны складнік
жыцця кожнага з нас. Менавіта па гэтай прычыне варта вяртаць дзяцей з таго жыцця, у якое яны трапілі дзякуючы
гора-бацькам, у свет рэальных грамадскіх працоўных адносін”.

Пасля заканчэння 11 класаў выпускнікі інтэрната паступаюць у навучальныя ўстановы рознага
ўзроўню і паспяхова там вучацца. Маніторынг, праведзены ў ходзе эксперыментальнай работы, паказаў,
што каля 95% выхаванцаў гэтай школы пасля заканчэння навучальных устаноў паспяхова ўладкоўваюцца ў жыцці. 

“Прыемна ўсведамляць, што сёння Дзяніс Канавалаў — паспяховы студэнт БДУ, будучы гісторык, а Сяргей Пахомаў — студэнт БДПУ, вучыцца на настаўніка фізічнай культуры, — з гордасцю кажа Леанід Казлоў.
— Сяргей, дарэчы, з першых дзён вучобы знайшоў работу і вытрымлівае такі няпросты рытм.
А сакратар пярвічнай арганізацыі БРСМ школы-інтэрната Аляксандр Заяц, партрэт якога знаходзіцца
на Дошцы гонару Сенненскага раёна, сёння студэнт і маладзёжны актывіст Віцебскага дзяржаўнага тэхнічнага каледжа”. 

Леанід Леанідавіч ганарыцца сваімі выхаванцамі. І гэта заканамерна і апраўдана:
за столькі гадоў працы ў кожнае дзіця было ўкладзена многа не толькі прафесійных, але і асабістых псіхалагічных, эмацыянальных рэсурсаў. Выхоўваць чужых дзяцей — самы цяжкі абавязак.
Але дырэктар школы не шкадуе на гэта ні часу, ні сіл, таму што ён ведае: як дбаеш, так і маеш.
Наталля САХНО.
fota1.png
Председатель Витебского областного Совета депутатов Владимир Терентьев
побывал на новогоднем утреннике в Сенненской школе-интернате
5 студзеня, №1, 2019.
fota2.jpg

На днях у Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот, і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў,
пабываў старшыня Віцебскага абласнога Савета дэпутатаў Уладзімір Цярэнцьеў.
Уладзімір Уладзіміравіч уручыў дырэктару ўстановы Леаніду Казлову сертыфікат,
які дазволіў школе набыць мэблю, бытавую тэхніку, што, безумоўна, палепшыць
умовы пражывання інтэрнатаўцаў. Адначасова з дзяржаўнай службовай асобай
школу ў той дзень наведала Вольга Радзецкая, памочнік дырэктара ААТ “ПрыватЛізінг”.
І таксама з падарункамі. Кантакты Сенненскай школы-інтэрната і фінансавай ўстановы
носяць доўгатэрміновы характар. На працягу двух апошніх гадоў “ПрыватЛізінг” “збірае”
выпускнікоў навучальнай установы ў жыццё. Акрамя нейкіх рэчаў, адзення, што неабходны
ў паўсядзённым побыце, сіроты атрымліваюць банкаўскія карткі з залічанай на іх некаторай сумай.
— Справа не толькі ў фінансавай падтрымцы.
Дзеці вучацца распараджацца грашыма, карыстацца сучасным плацёжным сродкам.
Так, здараюцца памылкі, страты.
Аднак гэта стане для іх навукай на будучае, — лічыць Вольга Радзецкая.
fota3.jpg

Для гасцей арганізавалі невялікую экскурсію па школе, каб паказаць, як і чым жывуць дзеці,
клопат пра ўтрыманне якіх на сябе ўзяла дзяржава і грамадства.
Маршрут пралёг па спальных памяшканнях, вучэбных класах, майстэрнях, выставах, дзе сабрана,
не пабаюся гэтага выразу, таварная прадукцыя, вырабленая рукамі дзяцей.
Вырабы сталярныя і швейныя,  сувеніры запатрабаваны на рознага кшталту выставах,
ярмарках, рэалізуюцца нярэдка пад заказ, бо зроблены на добрым прафесійным узроўні.
Большасць выпускнікоў школы-інтэрната атрымліваюць разам з атэстатам аб сярэдняй адукацыі і дыплом,
яки дазваляе працаваць на вытворчасці па спецыяльнасці столярам, швачкай.
Рэалізаваць праект па прафпадрыхтоўцы ўдалося ў тым ліку з дапамогай фундатараў.
fota4.jpg

Магчымасці інтэрната запатрабаваны сенненскімі школамі. Пачатковую прафесійную падрыхтоўку тут з сёлетняга навучальнага года праходзяць і іх старшакласнікі. А вось інтэрнатаўцы з задавальненнем наведваюць дзіцячую школу мастацтваў, фізкультурна-спартыўны комплекс, Дом рамёстваў, што знаходзяцца ў райцэнтры. Нават тыя, хто ў Сенненскую школу-інтэрнат трапілі адносна нядаўна з Дзісны і Вялікіх Лётцаў. — Такое “ўзаемапранікненне” на руку выхаваўчаму працэсу. Дзеці павінны вучыцца не толькі браць, але і аддаваць, вучыцца жыць у соцыуме, — лічыць Зоя Фаміна, намеснік старшыні райвыканкама. Яна часты госць у школе-інтэрнаце. А ў гэтыя пераднавагоднія дні бывае ледзь не штодня. Сустракае разам з кіраўніцтвам установы тых, хто прыехаў падзяліцца з дзецьмі сваёй дабрынёй, цеплынёй свайго сэрца. Новы год, Каляды – гэта традыцыйныя святы, у якіх шмат старажытнай, глыбокай абрадавасці. Таму гасцей школы-інтэрната абавязкова  знаёмяць з такім брэндавым праектам як “Беларуская хатка”, інтэрнатаўскім Дамавёнкам, запросяць ад шчырага сэрца ў карагод. — Першых гасцей у школе-інтэрнаце сёлета мы сустракалі яшчэ 22 снежня, — расказаў Леанід Казлоў. – Для школы, дзяцей такія візіты вельмі патрэбны. Пакрыўджаныя аднойчы лёсам, павінны паверыць, што ў гэтым жыцці ёсць справядлівасць, ёсць людзі, якія гатовы іх падтрымаць і дапамагчы.Аляксандр ЯЎГЕНАЎ. Фота аўтара.
1.jpg
Пчеловоды-вундеркинды
Дело, у которого нет продолжателей, обречено на провал. В Беларуси более 20 тысяч человек занимается любительским пчеловодством. Но в основном это все же люди зрелого и пожилого возраста. Навыки бортничества передаются из поколения в поколение. Поэтому вдвойне приятно, что в этом году Союз белорусских пчеловодов провел очередной, уже IV, республиканский конкурс юных пчеляров.
2.jpg
Ребята, чей возраст не старше 16 лет, соревновались на учебной пасеке Смиловичского аграрного колледжа. Место проведения было выбрано не случайно: сегодня профессиональных бортников (пусть и заочно) у нас готовит только этот колледж. В конкурсе приняли участие ученики из Полоцка и Минского района, Сенненской школы–интерната, Новопольского колледжа. Преподаватели по пчеловодству Т.А.Крук, В.А.Тябут и директор колледжа Т.К.Сень взяли на себя основную нагрузку. Весомую лепту внесли и спонсоры конкурса — Ю.А.Александров, В.А.Барташевич, И.Л.Шендель, В.Ф.Мижиевский, С.И.Мытько.
3.jpg
Конкурс проходил в три этапа. Первый — знание растений–медоносов. Второй — письменный тест, затрагивающий все направления развития пчеловодства. Каждому из юных конкурсантов предстояло ответить на 37 вопросов. Третья же практическая часть проходила на учебной пасеке, где оценивались умение и навыки конкурсантов. Ребятам нужно было осмотреть пчелиную семью, оценить ее состояние, заполнить пасечный журнал и предложить свои рекомендации по дальнейшей работе. Председатель жюри профессор И.С.Серяков, отметив хорошую подготовку всех участников, объявил победителей конкурса: первое место — у Михаила Воронченко из Ратомки (он повторил прошлогодний успех), второе и третье — у ребят из Полоцка, Даниила Вохменцева и Александра Скороходова. Сумели показать себя и девчонки. Их уровень подготовки лишь чуточку оказался ниже. Ярко заявили о себе Оля Скуева из Полоцка и Настя Ивановская из агрогородка Новое Поле.

Грамотами, дипломами и ценными призами Союза белорусских пчеловодов были отмечены не только участники конкурса, но и полоцкий кружок «Юный пчеловод», Сенненская школа–интернат Витебской области, Новопольский колледж — за работу по развитию юношеского пчеловодства.

А летом под эгидой Союза белорусских пчеловодов трое полочан — Даниил Вохменцев, Александр Скороходов и Ольга Скуева — отправились в Англию на Европейский фестиваль–конкурс юных пчеловодов (IMYB). В свое время именно они входили в состав команд, представлявших Беларусь на международных встречах молодых пчеловодов в Польше, Словакии, Чехии. И на нынешнем представительном соревновании ребята оказались в числе лучших, завоевав первое и второе командные места среди команд из 19 стран мира.

С прошлого года традиционные конкурсы IMYB проводятся в необычном формате. Организаторы создали интернациональные команды, состав которых определялся жеребьевкой. Национальные языки в них не должны были повторяться. Чтобы команда добилась успеха, необходимы были отличные знания, а также способность ребят договариваться между собой. Задания же были по–взрослому сложные. Ребята отвечали (на английском языке!) на теоретические вопросы по пчеловодству, определяли виды меда, узнавали растения–медоносы, выявляли болезни пчел. Также рассматривали под микроскопом фрагмент тельца насекомого и называли его элементы. А еще надо было показать свои навыки в откачке меда и сбивании ульевых рамок, продемонстрировать навыки и знания в практической работе с пчелами над ульем. Словом, доказать, что, несмотря на юный возраст, уже настоящие профессионалы.

Председателя республиканского Союза белорусских пчеловодов Михаила Холодинского радует, что конкурс юных пчеляров уже стал традиционным:

4.jpg
— И польза его очевидна. Это одно из перспективных направлений возрождения белорусского пчеловодства. Но, увы, молодежное пчеловодство пока не стало заметным явлением. Мы сами всеми силами стараемся создавать новые кружки и секции. Понятно, что на общественных началах эту проблему–глыбу с места трудно сдвинуть. Нужна государственная программа развития молодежного пчеловодства. Но начало уже положено. Отличный тому пример — полоцкий клуб «Юный пчеловод» под руководством А.В.Скороходова. Кружковцы четвертый год подряд принимают участие в республиканском конкурсе молодых пчеловодов и показывают высокий уровень подготовки. А Полоцкий районный центр детей и молодежи сшил для ребят национальные костюмы.
И в Сенненской школе–интернате благодаря заботам директора Л.Л.Козлова на постоянной основе работает класс юных пчеловодов. Других примеров, увы, нет. Поэтому так узка и география участников конкурса. Создание в школах пчелопасек и хотя бы простейшей учебной базы требует определенных финансовых затрат.
logo1.png
Аўторак,12 чэрвеня 2018,№45


У добры шлях
vip1.jpg
Канцэртныя нумары ў выкананні школьнікаў, педагогаў і бацькоў, цёплыя пажаданні выпускнікам, урачыстае ўручэнне атэстатаў і, вядома, сустрэча першага «дарослага» світання — гэтыя кранальныя моманты выпускнога вечара надоўга застануцца ў памяці выпускнікоў... На мінулым тыдні 169 юных сенненцаў атрымалі дакументы аб агульнай сярэдняй адукацыі. З іх 10 чалавек скончылі школу з адзнакай. У лідарах па залатых медалістах — СШ №1 і №2 г.Сянно, Багушэўская СШ.


Выпуск 2018 года ў Сенненскай школе-інтэрнаце называюць зорным. І не толькі таму, што колькасць выпускнікоў, а іх 18 чалавек, дзіўным чынам супала з лічбавым значэннем года. Нягледзячы на юны ўзрост, гэтыя юнакі і дзяўчаты паспелі пакінуць добры след у летапісе роднай школы і раёна сваімі дасягненнямі ў вучобе, спорце, творчасці. Упершыню ў гісторыі школы партрэт яе выхаванца Аляксандра Зайца за актыўны ўдзел у грамадскім жыцці занесены на раённую Дошку гонару. Яго ўчорашні аднакласнік Дзяніс Канавалаў сёлета стаў пераможцам раённай алімпіяды па гісторыі. Многія з выпускнікоў разам з запаветнымі атэстатамі атрымалі граматы ад кіраўніцтва школы, аддзелаў па адукацыі, ідэалагічнай рабоце, культуры і па справах моладзі, сектара па спорце і турызме райвыканкама.


Сярод выпускнікоў установы адукацыі — ураджэнцы Аршаншчыны, Полаччыны, Віцебска і іншых куткоў вобласці. Але для ўсіх іх родным домам стала Сенненская зямля. Віншуючы сваіх падапечных з заканчэннем школы, дырэктар Леанід Казлоў выказаў упэўненасць, што час, праведзены ў сценах школы-інтэрната, застанецца адным з шчаслівых у жыцці гэтых хлопцаў і дзяўчат. Ра­зам з тым Леанід Леанідавіч падзякаваў усім, хто вяртае дзецям, якія аказаліся без бацькоўскай апекі, сапраўднае дзяцінства. А сярод такіх не толькі супрацоўнікі школы.


Раздзяліць з выпускнікамі іх свята ў школу-інтэрнат з добрымі пажаданнямі і падарункамі прыбылі прадстаўнікі абласных і раённых улад, шэфскіх арганізацый і прадпрыемстваў, грамадскіх аб’яднанняў, дабрачынных фондаў, хрысціянскіх цэркваў, прыёмныя і патранатныя сем’і, родзічы.


Добрага шляху ў дарослым жыцці пажадала выпускнікам намеснік старшыні райвыканкама Зоя Фаміна. Як старшыня раённай арганізацыі РГА «Белая Русь» яна ўручыла Леаніду Казлову сертыфікат на падрыхтоўку ўстановы адукацыі да наступнага навучальнага года.


Сустрэць свой выпускны вечар прыбранымі і прыгожымі юнакам і дзяўчатам дапамагло ТАА «ПрыватЛізінг», супрацоўнікі якога таксама прысутнічалі на мерапрыемстве. Іх калегі па бізнесе з ПВГУП «Машынабудаўнічая кампанія «Віцебскія пад’ёмнікі» завіталі нават з сем’ямі, каб уручыць выпускнікам грашовыя сертыфікаты і прапанаваць сваю падтрымку ў набыцці прафесіі.


18 скрыняў з новым абуткам і шмат іншых падарункаў прывезлі з сабой прадстаўнікі дабрачыннага Фонду духоўнага адраджэння г. Віцебска. Яны ўжо 6-ы год запар прымаюць удзел у выпускных урачыстасцях у школе-інтэрнаце.


Ружы, паштоўкі і канверты з грашовымі сумамі атрымалі выхаванцы ад Сенненскага РАУС. Віншуючы іх са святам, начальнік аддзела Віктар Пракаповіч адзначыў, што ніхто з выпускнікоў не быў заўважаны ў супрацьпраўных дзеяннях, і заклікаў, каб і ў дарослым жыцці яны не здзяйснялі неабдуманых учынкаў.


Знайсці свой шлях, ісці па жыцці з любоўю ў сэрцы і верай у душы жадалі благачынны Сенненскай акругі, протаіерэй Мікалай Валачковіч і валанцёры дабрачыннай місіі «Рука ў руцэ».


Дарослае, самастойнае жыццё… Для ўчорашніх адзінаццацікласнікаў Сенненскай школы-інтэрната гэта не проста словы. За ганкам установы адукацыі ўжо не будзе падтрымкі настаўнікаў і выхавальнікаў, не кажучы ўжо пра бацькоўскі клопат. Многія пытанні, у тым ліку і бытавога плану, ім давя­дзецца вырашаць самім. Але гэтым дзецям пашанцавала вучыцца ў адной з лепшых школ-інтэрнатаў Беларусі, дзе ім пастараліся даць, як выказаўся вядучы навуковы супрацоўнік лабараторыі праблем выхавання асобы Нацыянальнага інстытута адукацыі Аляксандр Журба, падушку бяспекі ў выглядзе прафесіі. Разам з атэстатамі выпускнікі атрымалі «корачкі» швачкі, агародніка, сталяра. Цяпер у іх сілах спраўдзіць надзеі папячыцеляў і стаць працаўнікамі, сем’янінамі і грамадзянамі сваёй краіны.


Вольга Бандарэвіч. Фота аўтара.



logo1.png
Аўторак,5 чэрвеня 2018,№43

Банкиры - детям

В Международный день защиты детей встречали гостей и в Сенненской школе-интернате. С благодатворительной миссией в гости к ребятам с непростыми судьбами приехали представители ОАО “Банк развития Республики Беларусь”. Приехали, как положено гостям, не с пустыми руками.

dsc_00351.jpg

Несколько ящиков с сочными яблоками и грушами тут же отправились с толовую, чтобы уже в этот день оказаться в рационе у воспитанников. Хорошим подспорьем в школьном хозяйстве станут новенькие утюги, гладильные доски, зеркала для детских спален. Все это приобретено на деньги, собранные сотрудниками филиала ОАО «Банк развития Республики Беларусь» г.Витебск. как рассказали благотворители, подарочный набор формировался исходя из насущных потребностей учреждения образования.

Одного из гостей на Сенненской земле знают хорошо. Александр Руколь – наш земляк и «Человек года Витебщины 2017». Многие сенненцы помнят его как начальника Сенненского РОВД. До недавнего времени он возглавлял управление охраны правопорядка УВД облисполкома. После выхода на пенсию нашел себя в банковской сфере. Но о своей малой родине Александр Руколь не забывает. Так что выбор Сенненской школы-интерната для добрых дел, можно сказать, оказался неслучайным.

К благотворительной миссии витебских банкиров присоединился и бизнес. Руководитель одного из частных предприятий Алеся Пшонная передала для школьников пакет с косметическими средствами для детей.

Для гостей из областного центра в учреждении образования подготовили концертную программу. Приятное впечатление произвела на них и экскурсия по школе. Сотрудники Банка развития достойно оценили сенненское гостепримство и выразили надежду на то, что эта встреча положит начало дальнейшему сотрудничеству со школой-интернатом. Ольга Бондаревич


logo1.png
№27, 10 красавіка, 2018г.

Лідар на сцэне, лідар у жыцці
Прадстаўнікоў самай моладзевай арганізацыі нашай краіны, БРСМ, вылучаюць такія якасці, як творчая актыўнасць, ініцыятыўнасць і грамадская адказнасць. Гэта ў чарговы раз пацвердзіў традыцыйны конкурс “Лідар – новае пакаленне”, які прайшоў у Сенненскай школе-інтэрнаце. За права называцца лепшым спаборнічалі Аляксандра Кавалёва (СШ №2 г.Сянно), Аляксандар Заяц (Сенненская школа-інтэрнат),  Анастасія Мароз (Беліцкая ДССШ), Дар’ь Шалаева (Машканская ДССШ), Вера Пядачкіна (Багушэўская СШ), Анастасія Гаравец (Какоўчынская ДССШ), Максім Піво (Студёнкаўская ДССШ).

На першым этапе конкурсу лідары разам са сваімі групамі падтрымкі прадставілі на суд гледачоў і журы самапрэзентацыю “Я -  валанцёр”. Яны расказвалі пра асабісты ўклад у развіццё арганізацыі БРСМ, свае захапленні. Таксама ў іх была магчымасць перад шырокай аўдыторыяй падзяліцца і вынікамі валанцёрскай дзейнасці.

Аратарскае майстэрства, эрудыцыю і логіку канкурсанты прадэманстравалі ў інтэрактыўнай гульні “Дэбаты”. За адведзены час, а на гэта давалася хвіліна, яны разважалі на тэму “Беларусь – крыніца натхнення”. Шмат прыгожых слоў прагучала ў адрас нашай Сенненшчыны. Асабліва прнікнёнымі былі выступленні Максіма Піво, Веры Пядачкінай, Аляксандара Заяца. Прыемна адзначыць, што некаторыя навучэнцы будавалі свае прамовы на беларускай мове.

Цікавай атрымалася абарона праектаў “Погляд у будычыню”, якія ажыццяўляюцца на базе навучальнай установы. Многія зрабілі акцэнт на дабрачыннасць, беражлівыя адносіны да прыроды, вывучэнне і адраджэнне гісторыка-культурнай спадчыны. Неардынарным падаўся праект навучэнцаў Студзёнкаўскай ДССШ. Вучні расказалі аб працы цяплічнай гаспадаркі, якая створана на базе школы.

На апошнім этапе конкурсу вучні выступалі разам са сваімі педагогамі: спявалі, удзельнічалі ў тэатральных мініяцюрах, праводзілі гульні з залай. “Сапраўдны лідар не проста энэргічны і мэтанакіраваны чалавек. Гэта той, хто карыстаецца даверам і ўмее павесці за сабой”, - падсумавала Марына Наваковіч, першы сакратар РК ГА “БРСМ”.

Па выніках конкурсу пераможцамі  былі прызнаны Аляксандар Заяц і Дар’я Шалаева. На наступны дзень яны прадстаўлялі наш раён на рэгіянальным этапе конкурсу “Лідар – новае пакаленне!”, які праходзіў у Талачыне. Актывісты моладзевага руху Сенненшчыны ў чарговы раз пацвердзілі свой высокі ўзровень: Аляксандар атрымаў дыплом І ступені, Даша – ІІ. На здымку:

leder.jpg

(трэці і чацвёртая з лева на права) Аляксандар Заяц і Дар’я Шалаева.


logo1.png

27, 10 красавіка, 2018г.

Прыгожае кіно пра школьнае жыццё
italia.jpg



Без інфармацыйных тэхналогій сёння цяжка ўявіць наш побыт. Усё актыўней пранікаюць яны і ў прафесійную сферу. Бадай, не існуе такой арганізацыі, установы, прадпрыемства, якія б не мелі свайго сайта, акаунтаў у сацыяльных сетках. І невыпадкова, бо гэта самы хуткі і эфектыўны спосаб данесці патрэбную інфармацыю да людзей. А самая спажываемая форма інтэрнэт-кантэнту — мультымедыя.

Каб адчуць сябе фатографам ці аператарам сёння не трэба нават мець прафесійную тэхніку, дастаткова смартфона ў руках — так лічуць мнонія абывацелі. Але гэта памылковае меркаванне. Мала націснуць на кнопку, трэба ведаць, што і як здымаць, а галоўнае, як правільна падаць такую інфармацыю спажыўцам. І тут без прафесійных падказак не абысціся. У гэтым упэўніліся і ў Сенненскай школе-інтэрнаце. Сёлета ва ўстанове наладзілі для выхаванцаў цэлы курс заняткаў па стварэнні мультымедыйнага кантэнту. Рабіць відэафільмы, працаваць з фотаздымкамі дзяцей вучылі італьянскія спецыялісты.

Ідэя праекта ўзнікла ў дырэктара школы Леаніда Казлова. Па прызнанні Леаніда Леанідавіча, яго ўразіў фільм, які італьянскія валанцёры дабрачыннага фонду “Дапаможам ім жыць” знялі пра ўзначаленную ім установу: “Я пацікавіўся ў яго стваральнікаў, як навучыцца так прыгожа здымаць, у адказ яны прапанавалі прыехаць да нас і навучыць педагогаў і дзяцей гэтаму мастацтву”.

Напрыканцы сакавіка ў школе сустракалі Эдзіджыа Поркіа. Ураджэнец Падуі з’яўляецца актыўным валанцёрам фонду і шмат гадоў займаецца фота- і відэаздымкамі. Да сенненскіх дзяцей італьянец завітаў не з пустымі рукамі. У падарунак школе фонд прэзентаваў сучасны камп’ютар з адпаведным праграмным забеспячэннем для прафесійнай апрацоўкі фотаграфіі і відэафільмаў. На працягу 10 дзён вялося навучанне. Жадаючых патрапіць на майстар-клас ад госця з сонечнай Італіі было шмат. У першую эксперыментальную групу ўвайшлі 7 чалавек — вучні з 7 па 11 клас на чале з выхавальнікам Андрэем Ізафатавым. Ніводны школьны аб’ект, куток тэрыторыі не прамінулі юныя фатографы і відэааператары. Усе напрамкі дзейнасці ўстановы, побыт яе выхаванцаў знайшлі адлюстраванне ў аб’ектывах іх камер. У выніку ўсе творчыя здабыткі ўвасобіліся ў паўнацэнны відэафільм, прэм’еру якога адзначылі святочным мерапрыемствам. У прысутнасці  супрацоўнікаў і выхаванцаў школы Леанід Казлоў выказаў шчырую падзяку фонду і асабіста спадару Поркіа за іх дабрачыннанную дзейнасць. Музычным падарункам для ўсіх стаў невялікі канцэрт з удзелам выхаванцаў школы.

Паглядзець вынік 10-дзённай творчай работы сабраліся ўсе выхаванцы школы. З першых кадраў у дзіцячым асяродку чуліся воклічы здзіўлення і радасці: многія з прысутных пазнавалі сябе і сваіх сяброў у гэтых вясёлых, зацікаўленых, усмешлівых тварах на экране. Пасля прагляду юныя гледачы аддзячылі аўтараў фільма авацыямі.

На гэтым праект не закончыўся. У школе плануюць працягнуць яго і набраць яшчэ некалькі груп дзяцей, якія б хацелі авалодаць навыкамі фота- і відэаздымкі. Эдзіджыа Поркіа будзе кансультаваць сваіх сенненскіх вучняў праз інтэрнет. Атрыманыя ў выніку навучання фатаграфіі і відэаролікі напоўняць сайт установы і школьны youtube-канал, што станоўча паўплывае на імідж Сенненскай школы-інтэрнат.


Вольга БАНДАРЭВІЧ.На здымках: падчас майстар-класу ад Эдзіджыа Поркіа; Леанід Казлоў уручае італьянскаму госцю сувеніры.
Фота аўтара.


logo1.png
№26, субота 7 красавіка, 2018г.
Дзень, які яднае
dzen.jpg


Заўтра праваслаўныя вернікі адзначаюць найвялікшае свята хрысціянскага календара. Да сустрэчы Вялікдня рыхтуюцца і ў Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў.

Да свята дзеці абавязкова ставяць тэатральную мініяцюру рэлігійнай тэматыкі. У велікодныя дні выхаванцы наведваюць набажэнствы ў Свята-Мікалаеўскай царкве райцэнтра. Без традыцыйных велікодных страў, фарбаваных яек і кулічоў, не абыходзіцца і школьны стол. Дарэчы, велікодную выпечку гатуюць выхаванцы гуртка “Хатняя кулінарыя”. Падарункі да свята – таксама справа дзіцячых рук. Вось, напрыклад, які кошык з велікоднымі яйкамі з тэкстылю зрабілі навучэнцы швейнай майстэрні (на здымку). Дзіцячыя вырабы упрыгожваюць не толькі школьныя кабінеты і жылыя пакоі,  іх уручаюць шматлікім гасцям установы. Попытам сувенірная прадукцыя інтэрнатаўцаў карыстаецца і на вясенніх кірмашах, якія штогод ладзяцца ў Віцебску.

З павагай ставяцца ва ўстанове да каталіцкіх традыцый. Селета, напрыклад, кіраўніцтва школы пайшло насустрач сваім выхаванцам-католікам, якія прыехалі з Друі, арганізаваўшы для іх наведванне пасхальнага набажэнства ў капліцы Найсвяцейшай Троіцы. Такую ўвагу духоўным каштоўнасцям у школе надаюць не выпадкова. Ва ўстанове рэалізуецца інавацыйны праект, які ў тым ліку мае на ўвазе выхаванне дзяцей на хрысціянскіх традыцыях беларускага народа.

Вольга Бандарэвіч. Фота аўтара.



logo2.jpg
11.01.2018 Навіны рэгіёнаў
Настаўнік з сям’і настаўнікаў
Леанід Казлоў працуе ў Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, з 1997 года.




11.jpg
№4 (30) Октябрь-декабрь 2017
Творчы праект "Выпускгазеты "Фінансавы веснік""
logo1.png
5 января 2018 года
Губернатор Витебщины Николай Шерстнёв побывал на новогоднем утреннике в Сенненской школе-интернате


logfin.png
28 декабря 2017 года

Николай Шерстнёв посетил Сенненскую школу-интернат в рамках акции "Наши дети"
В рамках акции «Наши дети» председатель облисполкома Николай Шерстнёв посетил Сенненскую школу-интернат для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей.
Читать дальше...



danland_logo.png
28 Декабрь, 2017
УП «Витебскоблгаз» принимает участие в республиканской акции «Наши дети»




logo1.png

№81,21 кастрычніка, 2017 года

Ад бульбы да карпа

У мінулую суботу ўСянне прайшоў восеньтскі сельскагаспадарчы кірмаш. Гандлёвыя кропкі размясцілміся ў цэнтральнай частцы горада. А першых пакупнікоў прадаўцы пачалі вітаць ужо ў пачатку дзявятай годзіны раніцы.



logo1.png
№78,10 кастрычніка, 2017 года


Воспитанникам Сенненской школы-интерната подарят коллекцию картин песочной графики и световой стол для рисования песком



logfin.png
№98 (231 №98 (23111), четверг, 31 августа 2017 года
Iтальянец вучыць сенненцаў вырошчваць гародніну ў пластыку і дапамагае сіротам



Храм иконы Божией Матери “Всецарица” отпраздновал свой пятый Престольный праздник!

Опубликовано 01.09.2017, сайт Храма


logo1.png
Панядзелак, 5 ліпеня 2017 года
З аркестра – у жыццё

Звязваць свой працоўны лёс з музыкай вучань 10 класа Сенненскай школы-інтэрната Дзяніс Федаровіч, як ён шчыра прызнаўся, не збіраецца. Хлопцу падабаецца работа з дрэвам. Ён з задавальненнем працуе ў сталярнай майстэрні школы. А паступіць марыць у Полацкі каледж, каб атрымаць спецыяльнасць "Майстар лесу".  Для аднаго з лепшых вучняў, партрэт якога знаходзіцца на Дошцы гонару школы, гэта будзе нескладана.



logo1.png

Серада, 17 чэрвеня 2017 года
Верым у вас

У мінулыя выхадныя выпускнікі сярэдніх школ раёна развітваліся са сваімі навучальнымі ўстановамі. А іх аднагодкі, выхаванцы Сенненскай школы-інтэрната, пакідалі яшчэ і дом, куды многія з іх трапілі ў раннім дзяцінстве.
Читать дальше...



logfin.png
Субота, 9 чэрвеня 2017 года

Фотопроект в поддержку выпускников Сенненской школы-интерната организовали витебские предприниматели



logfin.png
Аўторак, 13 чэрвеня 2017 года

Ад тортаў да факача вучаць гатаваць выхаванцаў у Сенненскай школе-інтэрнаце


curer.png

Не страх, а надежда. Фотовыставка, которая помогает

Ко Дню защиты детей общественное объединение «Ассоциация Нанимателей и Предпринимателей Витебской области» выступили с инициативой благотворительной фотовыставки «На пороге взрослой жизни…» в поддержку выпускников Сенненской школы-интерната. 
Читать дальше...

apn.png


Накануне «Последнего звонка» члены Ассоциации предпринимателей посетили Сенненскую школу-интернат

Статья с сайта АНП, 29.05.2017

25 мая – это дата, которая у многих ассоциируется с «Последним звонком» в наших школах. Сегодня он проходит 30 мая, но торжественность обстановки заметна задолго до этого. Как раз в такое время члены нашей Ассоциации побывали в Сенненской школе-интернате в рамках подготовки проекта благотворительной фотовыставки «На пороге взрослой жизни…»



curer.png
Надежды и страхи. О чем мечтают выпускники детского дома?



logo1.jpg
Панядзелак, 13 марта 2017 года
«Человек года Витебщины» Леонид Козлов: я попал в ситуацию, когда пришлось заменить детям родителей



logo1.jpg
Понедельник, 16 янв., 2017
Встречи, которые несут радость. Заместитель председателя облисполкома и члены благотворительного Фонда духовного возрождения посетили Сенненскую школу-интернат


bezymyannyy2.jpg
Пятница, 16 декабря 2016 года

Директора школы-интерната воспитанники называют "папка", а социального педагога считают мамой



vesna-gotovyy_0.png
Панядзелак, 19 верасня 2016 года

БУДУЩИЕ СПЕЦИАЛИСТЫ ЛЕГКОЙ ПРОМЫШЛЕННОСТИ С НЕЛЕГКИМИ СУДЬБАМИ: КАК УЧЕНИЦАМ СЕННЕНСКОЙ ШКОЛЫ-ИНТЕРНАТА ДАЮТ ПРОФЕССИЮ



logo1.jpg
Аўторак, 6 верасня 2016 года

Яблыка да яблыка

Штрыфель, белы наліў,антонаўкаГэтыя ііншыя гатункі яблыквучні Сенненскайсярэдняй школы-інтэрната для дзяцей-сірот і дзяцей, якіязасталіся без апекібацькоў, пачалі збірацьадразу пасля Яблычнагаспаса.


logo1.png
Субота, 16 ліпеня 2016 года

На днях у Доме рамёстваў падвялі вынікі шматмесячнай работы



logo_ishod.png
Понедельник, 06.06.2016.

Для 179 выпускников Сенненского района прозвенел в этом году «последний звонок»

Чтобы отпраздновать это событие все они собрались в городском поселке Богушевск, для участия в районном фестивале «Весна надежд». Это мероприятие имеет свою 20-летнюю историю, дает возможность ребятам насладиться общением со сверстниками, принять участие в культурно-развлекательной программе.
logo1.png
Аўторак, 31 мая 2016 года

Акт дабрыні і спагады

Выхаванцы Сенненскай школы-інтэрната сабраліся на прыступках ганка роднай установы адукацыі ў чаканні валанцёраў з Мінску. "Едуць, едуць", — радасна крычалі меншыя дзеці ўслед кожнай праязджаючай машыне. Дарослыя таксама не хавалі свайго хвалявання ў прадчуванні прыемнай сустрэчы.


logo1.png
Субота, 21 мая 2016 года

Дасягненні камандныя і асабістыя

На рэспубліканскім турніры для дзяцей-сірот з дзіцячых дамоў, школ-інтэрнатаў і дзіцячых вёсак «Футбол — твой сябар назаўсёды!» выхаванцы Сенненскай школы-інтэрната занялі першае месца.



logo1.png
Панядзелак, 16 мая 2016 года

Валантёрская група супрацоўнікаў ПУП "БелТрансСпутнік" наведала Сенненскую школу-інтэрнат для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў



logo1.png
Субота, 14 мая 2016 года

Урок ад майстра слова

Вядомы беларускі пісьменнік Уладзімір Ліпскі даў урок роднай мовы навучэнцам Сенненскай школы-інтэрната. На творчую сустрэчу Сэрцам роднага слова краніся” з Уладзімірам Сцяпанавічам Ліпскім,  галоўным рэдактарам часопісаў «Вясёлка» і “Буся”, старшынёй праўлення Беларускага дзіцячага фонду, прыйшлі вучні ўсіх класаў, настаўнікі і выхавацелі.
Читать дальше...




vitvest1.png
№41 (416) Вторник, 12 апреля 2016 года

Уроки бизнеса – в учебный процесс
Форум школьных бизнес-компаний в Витебске продемонстрировал,
как учащиеся могут зарабатывать и зачем им азы предпринимательства.

bezymyannyy2.jpg
22 марта 2016 года

«Золото отдам директору, а на деньги куплю подарки для школы»

С воздушными шарикам, цветами, с широкими улыбками на лицах встречали финансово-литературный десант РРБ-Банка вместе с председателем Детского фонда Республики Беларусь Владимиром Липским воспитанники Сенненской школы-интерната.



vitvest1.png
№1 (376) Вторник, 5 января 2016 года

ПОДЕЛИЛИСЬ ЧАСТИЧКОЙ СЕРДЕЦ

Продолжается благотворительная новогодняя акция «Наши дети». В ней участвуют органы власти, учреждения и ведомства, предприятия всех форм собственности, просто неравнодушные люди. Объектами их внимания стали детские дома, приюты, интернаты.


logo1.png
Аўторак, 5 студзеня 2016 года
СЯГРЕЙ НАВІЦКІ Ў РАМКАХ АКЦЫІ
НАВЕДАЎ СЕННЕНСКУЮ ШКОЛЫ-ІНТЭРНАТ
У рамках акцыі «Сустрэча перад Раством» Сенненскую школу-інтэрнат наведаў Сяргей Навіцкі, член Савета Нацыяльнага сходу Рэспублікі Беларусь, генеральны дырэктар сумеснага таварыства з абмежаванай адказнасцю «Хенкель Баўтэхнік».


КОМИТЕТ ГОСУДАРСТВЕННОГО КОНТРОЛЯ
РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ
31.12.2015

В рамках акции «Наши дети» руководители областных комитетов госконтроля поздравили с новогодними праздниками воспитанников детских домов


sovet1.jpg
24 декабря 2015

Член Совета Республики Новицкий С.Г. принял участие в благотворительной акции





Современный банк с европейским капиталом

Праздник под Новый год!

22 декабря 2015 года состоялось поздравительно-образовательное мероприятие РРБ-Банка в Сенненской школе-интернате для детей-сирот. Готовились к нему все: и дети, и сотрудники РРБ-Банка.

logo2.jpg
№146, 15 снежня 2015 года

КАБ АДГУКНУЛАСЯ ДУША
За параўнальна невялікі прамежак часу ў Сенненскай школе-інтэрнаце Віцебскай вобласці распрацавалі і ўкаранілі ўнікальную мадэль практыка-арыентаванага адукацыйнага асяроддзя. Тутэйшую школу-фабрыку цяпер ведаюць далёка за межамі рэгіёна.


logo1.jpg
Cубота, 5 снежня 2015 года
ДУХОЎНА АБАГАЦІЛІСЯ
У рамках рэалізацыі інавацыйнага праекта “Асновы праваслаўнай культуры” вучні 9”А” класа Сенненская школы-інтэрната наведалі Свята-Пакроўскі жаночы манастыр ў горадзе Талачыне.



logo1.jpg
Cубота, 5 верасня 2015 года

ДЗЕЛЯ ДЗЯЦЕЙ, ДЗЕЛЯ РАДЗІМЫ

У Сяргея Навіцкага, члена Савета Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь 5 склікання, і Леаніда Казлова,дырэктара Сенненскай школы-інтэрната, блізкія погляды на шляхі далейшага развіцця сістэмы адукацыі ў Беларусі.



sovet1.jpg
01 сентября 2015

Члены Совета Республики Беспалый С.М., Вдовенко Т.Д., Долгошей Т.С., Мороз Ю.Д., Новицкий С.Г. и Струк Т.А. 1 сентября 2015 года приняли участие в мероприятиях, посвященных Дню знаний





header.jpg

Articolo comparso sulla rivista “Educazione professionale”, N.3 2014, pagg. 60 – 63.

Un ambiente educativo orientato sulla pratica





vv.jpg
№ 86(311), четверг, 30 июля 2015 года

Уже готовые мастера!


На многих выставках-ярмарках, в том числе и в рамках «Славянского базара в Витебске», интерес посетителей вызывает продукция, произведенная в Сенненской школе-интернате.




logo1.jpg
Аўторак, 28 ліпеня 2015 года


Падарункі ад банкіраў і баскетбалістаў атрымалі выхаванцы
Сенненскай школы-інтэрната

У госці да школьнікаў завіталі прадстаўнікі ЗАТ «РРБ-Банк» і вядомагабеларускага баскетбольнага клуба «Цмокі-Мінск». Кампанію намеснікуначальніка маркетынгу і кліентскага сэрвісу банкаўскай установы АленеНаркевіч склалі спецыяліст па маркетынгу клуба Андрэй Рыжанкоў ігульцы каманды Антон Караткевіч і Арсеній Пазняк.




vv.jpg
№ 66(291), четверг, 11 июня 2015 года

Выхаванне па сістэме Макаранкі

Сенненская школа-інтэрнат для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, з’яўляеццаінавацыйнай і эксперыментальнай пляцоўкай для розных праектаў Міністэрства адукацыі нашай краіны.



logo1.png
Аўторак, 2 чэрвеня 2015 года

30 мільёнаў ад Белдзяржстраху

Такі падарунак да Дня абароны дзяцей выхаванцам Сенненскай школы-інтэрната зрабіла буйнейшая страхавая арганізацыя краіны. На днях дырэктар філіяла па Віцебскай вобласці Мікалай Баран, начальнік аддзела медыцынскага страхавання ўстановы Юлія Чабатарова, начальнік прадстаўніцтва Белдзяржстраху па Сенненскім раёне Алена Кошалева завіталі ў школу для ўручэння сертыфіката на шматмільённую суму. Да дэлегацыі ад Белдзяржстраху далучыліся таксама намеснік старшыні райвыканкама Зоя Фаміна і начальнік аддзела адукацыі, спорту і турызму райвыканкама Людміла Аніськовіч.
vv.jpg
№ 55(280), субота, 16 мая 2015 года

Дорожка к славе

Воспитанники Сенненской школы-интерната для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, - занимаются обустройством своего стадиона, а точнее, мастерят дорожку к пьедесталу почета. В учреждении дружат со спортом, который, по словам директора Леонида Козлова, входит в отлаженную систему социализации.




logo1.png
№ 25 субота, 31 сакавіка 2015 года

Протянуть руку помощи


В Сенненской школе-интернате прошла встреча с родителями, чьи дети находятся на воспитании в этом учреждении. Подобные мероприятия направлены на то, чтобы побудить горе-родителей обратить внимание на их детей, помочь наладить детско-родительские отношения. В таких встречах участвуют представители районной власти, церкви, общественных формирований, другие заинтересованные лица.



logo1.png
№ 24 субота, 28 сакавіка 2015 года

Дорога добра


Весна – время,  когда оживает природа. Человек по-особому ощущает, как прекрасна жизнь. С наступлением этого замечательного, светлого и тёплого времени года  в Сенненской школе-интернате стартовала благотворительная акция «Подари тепло души своей».  Как известно, среди множества талантов и способностей человека особое место занимает талант человечности, проявляющийся в чутком отношении, бескорыстной заботе к окружающим людям, умении чувствовать  и переживать боль других людей.




logo1.png
№ 22 субота, 21 сакавіка 2015 года

Подарили радость старикам
Воспитанники Сенненской школы-интерната побывали с благотворительным концертом в отделении круглосуточного пребывания престарелых людей и инвалидов аг. Бабиновичи Лиозненского района.



logo1.png
№ 15 аўторак, 24 лютага 2015 года

Агляд-конкурс дысцыплінуе і згуртоўвае

У Сенненскай школе-інтэрнаце прайшоў агляд-конкурс песні і строю, прысвечаны 70-годдзю Перамогі. У ім спаборнічалі сем атрадаў, у склад якіх уваходзілі вучні ад пачатковых да выпускнога класаў.



logo1.png
№ 13  aўторак, 24 лютага 2015 года

Святочная чысціня сяброўства

АкцыяНашы дзеці”, што напярэдадні Новага года праходзіла па ўсёй Беларусі, на Сенненшчыне фінішавала ў школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў.


vitvest1.png
№ 14, четверг, 5 февраля 2015 года.

Салодкі ўраджай сенненцаў

Сенненская школа-інтернат нярэдкі госць на старонках нашага выдання. І для таго заўседы ёсць нагоды! Вось, напрыклад, колькі гадоў таму ў якасці ўскоснай дзейнасці тут заняліся пчалярствам. І занялі пачэснае 4-е месца на нядаўнім конкурсе пчаляроў нашай краіны, а ў сакавіку на базе ўстановы адукацыі пройдзе рэспубліканская сустрэча спецыялістаў гэтай галіны.



11.jpg
№3.С.60-63.

Практико-ориентированная образовательная среда
Л.Л. Козлов, А.Ф. Журба

Сенненская школа-интернат для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, расположена в сельской местности, вблизи живописного озера, окружена садами, полями и старинным парком. Это оказывает своё благоприятное влияние на содержание воспитательного процесса, но главное – создание практико-ориентированной образовательной среды для развития, становления и формирования полноценной личности.


vitvest1.png
№ 5, четверг, 15 января 2015 г.

Знайсці арыенціры ў жыцці
дапамагаюць выхаванцам у Сенненскай школе-інтэрнаце

Калі заехаў у гэты прыгожы куток на ўсходнім ускрайку Сянна, здалося, што трапіў у мару Яна Амоса Каменскага, Песталоцы ды іншых бацькоў педагогікі, якія распрацавалі прынцыпы прыродазгоднасці і абавязковага працоўнага навучання для гарманічнага развіцця асобы. Хаця тутэйшым выхавацелям, як зазначае дырэктар установы Леанід Казлоў, даводзіцца мець стасункі з самай цяжкай катэгорыяй дзяцей. Не, не ў сэнсе захворванняў і фізічных праблемаў. Самае цяжкае, што хлопчыкі і дзяўчынкі, якія тут знаходзяцца, у большасці сталі сіротамі пры жывых татах і мамах, якія пазбаўлены бацькоўскіх правоў.

logo1.png
№ 101  среда, 31 снежня 2014 года

Яны сышліся…

Уладзімір Ліпскі, рэдактар часопісаў для дзяцей «Вясёлка» і «Буся», старшыня праўлення Беларускага дзіцячага фонду, вядомы пісьменнік, лаўрэат Дзяржаўнай Прэміі Рэспублікі Беларусь, і Алена Наркевіч, наша зямлячка, якая прадстаўляла ЗАТ «РРБ-банк», сышліся напярэдадні Новага года ў Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў.


logo2.jpg
№ 133, 4 лістапада, 2014 г.

Выхаваць грамадзяніна, працаўніка, сем’яніна

Сенненская школа-інтэрнат, заўсёды шчыра і гасцінна вітае сяброў. Можа, таму іх кола штогод пашыраецца? І не толькі ў нашай краіне. Напрыклад, мінулым летам тут пабывалі даўнія знаёмыя – валанцёры з ЗША, прадстаўнікі грамадскай арганізацыі “Рука ў руцэ”, а таксама юнакі і дзяўчаты з пярвічкі БРСМ Віцебскай акадэміі ветэрынарнай медыцыны на чале з папулярным віцебскім спеваком і актыўным грамадскім дзеячам Глебам Лапіцкім. Госці адчуваюць тут сябе як сваякі, якія воляй лёсу жывуць далёка ад дому, але заўсёды рады вярнуцца, дапамагчы гаспадарам, падзяліць іх клопаты і турботы.


logo1.png
№ 81  аўторак, 21 кастрычніка 2014 года

Яблыневы сад ад фермераў

У Сенненскай школе-інтэрнаце прайшла акцыя “Фруктовы сад - дзецям”. Падрыхтавала і правяла гэтую акцыю  маладая фермерская гаспадарка “Зарубоўшчына” з Ушачскага раёна Віцебскай вобласці, якую ўзначальвае Уладзімір Тарасевіч. Гаспадарку прадстаўлялі  пяць супрацоўнікаў, якія з’яўляюцца членамі адной дружнай сям’і. З вучнямі 11 класа яны правялі закладку яблыневага саду, расказала загадчыца бібліятэкі школы-інтэрната Кацярына Кручок.


logo1.png
№ 80 субота, 18 кастрычніка 2014 года

Праект эксперыментальны. Карысць рэальная

У Сенненскай школе-інтэрнаце прайшоў рэспубліканскі семінар удзельнікаў эксперыментальнага праекту «Апрабацыя метадычных рэкамендацый па рэалізацыі праграмы выхаваўчай работы «Грамадзянін. Працаўнік. Сем’янін» у дзіцячых інтэрнатных установах для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў».


logotip.jpg
№ 98 вторник, 2 сентября 2014 года

Начали сбор урожая

Перед началом  учебного года воспитанники Сенненской школы-интерната начали сбор урожая в старом саду площадью 4 га.
По словам директора учреждения образования Леонида Козлова, яблоки сдают в Сенненское райпо по цене 400 руб. за кг. В целом планируют выручить 15 млн.  руб., деньги направят на ремонт помещений и на организацию экскурсий по историческим местам Беларуси.


domoy.png
№7, июль 2014 года


Школа-фабрика «НАДЕЖДА»
Система работы – работа системы: такова общая тема июльского номера нашей газеты. Среди несведущих людей распространено мнение, что интернат скучное, скорбное и безнадёжное место. Попробуем развеять этот миф. Интернат – это большой совместный труд взрослых и детей. А труд грустным и нерадостным не бывает. Наши дети умеют преображать мир. Убедитесь сами!

logo1.png
№46 (108900)   Панядзелак, 21.06.2014

Пад сцягам дабрыні

Валанцёры з Амерыкі, якія прадстаўляюць арганізацыю «Рука ў руцэ», а таксама актывісты пярвічнай арганізацыі ГА «БРСМ» Віцебскай акадэміі ветэрынарнай медыцыны», свой працоўны водпуск пачалі ў Сенненскай школе-інтэрнаце

NGnew.png
№66 (7514) Чацвер, 5.06.2014

“Фабрыканты” з Сянна

Вялікі ўтульны дом, размешчаны ў адной з самых маляўнічых мясцін Віцебшчыны; гасцінныя, руплівыя гаспадары, дзякуючы якім тут пануюць узорны парадак і непаўторная, з любоўю і немалым майстэрствам створаная прыгажосць… Нават сумнявацца не варта: калі запытацца, да чаго гэтае апісанне больш за ўсё падыходзіць, большасць жыхароў нашай вобласці ўзгадае школу.



logo1.png
Субота, 1.02.2014
Песні на ўсе часы
9 студзеня на сцэне РДК прайшоў раённы конкурс маладых выканаўцаў патрыятычнай песні «Песні юнацтва нашых бацькоў». Сёлета ён прысвячаўся 70-годдзю вызвалення Беларусі і Сенненскага раёна ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў.

logo1.png
Пятніца, 3.01.2014

Па-сямейнаму цёпла
Апошні акорд агульнарэспубліканскай акцыі «Нашы дзеці» ў Сянне ў 2013 годзе прагучаў незадоўга да Новага года ў школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў. У якасці шчодрых Дзедаў Марозаў выступілі прадстаўнікі ўлады, дзяржаўных арганізацый і ўстаноў.



logo1.png
Аўторак, 10.12.2013

Сёлетні год для педагога-арганізатара Сенненскай школы-інтэрната Святланы Даукшас заканчваецца на высокай ноце. Вынікам яе плённай працы стала Ганаровая грамата Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, якую на днях ёй уручыў дырэктар навучальнай установы Леанід Казлоў.


logo1.png
Аўторак, 3.12.2013
Спявалі песні ураджаю
У Сенненскай школе-інтэрнаце прайшло свята ўраджаю. Мерапрыемства носіць традыцыйны характар і для вучняў школы з,яўляецца адным з самых чаканых. Да яго дзеці рыхтуюцца з асаблівай адказнасцю. Так было і на гэты раз.


logo1.png
Субота, 15.06.2013

Школа, якая была і застанецца домам
Выпускнікі сярэдніх школ Сенненшчыны атрымалі атэстаты аб адукацыі і развіталіся з дзяцінствам. У іх ліку — 6 выпускнікоў  школы-інтэрната. Навучальная ўстанова была для іх яшчэ і домам, дзе яны жылі, раслі, сябравалі, вучыліся, асвойвалі прафесіі:  хлопцы — сталяра, дзяўчаты — швачкі. Як дадатковы бонус за няпросты жыццёвы лёс.
Цырымонія ўручэння атэстатаў, пасведчанняў аб прафесійнай падрыхтоўцы насіла па-дамашняму цёплы характар.


logo1.png
Аўторак, 28.05.2013
“Будзем прыгожа жыць”
Сёння гэтыя словы з песні-візітоўкі Сенненскай школы-інтэрната можна ўспрымаць літаральна. На днях ва ўстанове запрацавала школьная цырульня.


logo.gif
Четверг, 02.05.2013

Главное мерило — счастливая судьба наших детей»
Этот тезис, прозвучавший из уст начальника отдела социально-педагогической работы, охраны детства Министерства образования Республики Беларусь Галины Руденковой, и определил всю работу республиканского семинара, прошедшего недавно в Сенненской школе-интернате. Руководители интернатных учреждений со всей страны собрались на Сенненщине, чтобы обсудить, как воспитать гражданина, семьянина и труженика. К ним присоединились и коллеги из Российской Федерации. 13 директоров детских домов Вологодской области впервые посетили Беларусь.



logo1.png
Серада, 24.04.2013

На Сенненшчыне сабраліся “Макаранкі” ХХІ стагоддзя
У Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, сустракалі ўдзельнікаў рэспубліканскага семінара «Выхаванне грамадзяніна, працаўніка, сем’яніна ва ўмовах інтэрнатнай установы».
Мерапрыемства можа прэтэндаваць на статус саюзнага.


logo2.jpg
№128 (7258)   Субота, 20 кастрычніка 2012 г.

Новы імідж стварае праца
Выхаваць грамадзяніна-патрыёта, працаўніка і сем'яніна — такую задачу ставяць перад сабой педагогі Сенненскай школы-інтэрната для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў. Усебакова падрыхтаваць дзяцей да самастойнага жыцця ў соцыуме, сфарміраваць у іх цвёрдую грамадзянскую пазіцыю, выхаваць станоўчыя чалавечыя якасці работнікам установы дапамагае сістэмнае далучэнне выхаванцаў да рознабаковай працоўнай, грамадскай і сацыяльна-камунікатыўнай дзейнасці.


logo.gif




22 августа 2012 года, Среда, № 95

Итальянцы помогли с ремонтом Сенненской
школе-интернату
Итальянцы проводят отпуск по-разному. Чаще всего ездят с семьей на море. Эта жизнерадостная команда (на снимке) всем другим видам отдыха предпочла трудовой. И приехала в Сенненскую школу-интернат, чтобы отремонтировать старое здание столярной мастерской.


logo.gif




15 мая 2012 года, Вторник, № 54 (3062)

Один день Сенненской школы-фабрики
Небольшой тест на вашу родительскую профпригодность. Пробовал ли ваш ребенок работать малярной кистью? А вышивает ли он крестиком или увлекательно мастерит другие поделки для украшения интерьера, удавалось ли ему приготовить на кухне десерт, испечь для гостей или домашнего торжества торт? Может, он рисует, шьет, ловко управляется в столярной мастерской? А как у него с артистическими данными, были возможности попробовать себя на сцене на публику? На большинство вопросов вам не удается ответить утвердительно? Что ж, вы вольны воспитывать свое чадо по своему разумению.


logo.gif
17 января 2012 года, вторник № 6
Заказы берем,
– говорят воспитанники Сенненской школы-интерната
Сенненская школа-интернат приняла участие в  III Всероссийской выставке «Лучшее–детям», организованной Общественной палатой РФ, правительством Москвы и рядом других организаций. Экспозиция продукции для детей  была развернута в центральном выставочном зале «Манеж».


belarus_logo.gif
№ 239 (23879) Четверг, 15.12.2011 г.
Детство в Манеже
На всероссийской выставке «Лучшее детям» экспозиция Союзного государства была самой яркой
—  Основная идея этой экспозиции состоит в том, что гармоничное становление личности ребенка возможно лишь в особой детско–взрослой общности, — рассказывает советник Госсекретаря Союзного государства Нина Ерюхина, вдохновитель и организатор экспозиции.


logo.gif
№ 97 (10643) Субота, 10 снежня 2011 года
Семінар
па інавацыйнай праграме
У Сенненскай школе-інтэрнаце прайшоў семінар, дзе абмяркоўвалася работа педагагічнага калектыву па інавацыйнай праграме. Яе апрабацыя ішла на працягу чатырох год. Вынікі эксперыментальнай дзейнасці былі прызнаны станоўчымі Нацыянальным інстытутам адукацыі.


logo.gif
25 ноября 2011 года, Пятница, № 136 (3052)
К самостоятельности — с детства
Бывают встречи, за которые благодаришь судьбу. Потому что они помогают постичь смысл бытия, снимают с глаз покров ежедневной суеты, чего-то ненужного и наносного.


logo2.jpg
№ 139(7110) Аўторак, 15 лістапада 2011 г.
Школа-фабрыка: быць ці не быць?
Пытанне сацыяльнай адаптацыі дзяцей-сірот, якія выхоўваюцца ў школах-інтэрнатах і дзіцячых дамах, не страчвае сваёй актуальнасці. I хоць усе формы работы з дзецьмі названай катэгорыі накіраваны на тое, каб хлопчыкі і дзяўчынкі, якім давялося пражыць пэўны адрэзак часу без цяпла самых блізкіх людзей, адчувалі сябе ўпэўнена, уваходзячы ў дарослае жыццё, дасягнуць жаданых вынікаў бывае складана.


111.png
Інтэрнацкі мёд
У Сенненскай школе-інтэрнаце другі год працуе творчая група "Пчаляры", якой кіруе настаўнік фізікі Вячаслаў Стэльмах.


__5.png
Сямейнае свята ў школе
Святы з тартамі ў Сенненскай школе-інтэрнаце бываюць часта. Але свята Дружбы — асаблівы дзень ў жыцці гэтай незвычайнай установы адукацыі (чаму незвычайнай, скажу пазней).
Translate This Page
French German Italian Spanish Portuguese GTM_LAN_DUTCH Poccnйckaя Chinese Arabic Korean English
Інтэрнэт-рэсурсы
raipo.png
123.jpg

logo1.png
emblem.png
senno.png
senno11.png

prez1.png

dadomu.png

5.gif

sm_full1.png
zubrionok.png
News for 2024
MoTuWeThFrSaSu
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
ppp_300x0.jpg
imvd_banner_170_60.jpg

vo80.jpg

logo br1.png



my_vk.png


abiturient.jpg

photo.jpg

POGODA.BY - погода на 6 дней в Сенно